5 highlights van 2025 voor AH Retail Media Services

1. Eerste retailer van Europa met IAB standaarden

Albert Heijn is de eerste retailer van Europa die haar online middelen volgens de IAB Retail Media standaarden meet. Dit is een grote stap om retail media te standaardiseren en het is een stuk makkelijker voor adverteerders om retail media bereik te vergelijken met bereik op andere platforms. Lees hier meer.

2. Nieuwe ZSP omgeving

Het Zelf Service Platform heeft het afgelopen jaar een grote update gekregen! Dit betekent dat het systeem niet alleen gebruiksvriendelijker is geworden, ook werden er nieuwe features toegevoegd, zo kun je:

  • Video display campagne inboeken
  • A/B testing makkelijker opzetten
  • Makkelijker reports uitdraaien van jouw campagnes

3. Creative Gym

Onze samenwerking met Creative Gym bleek succesvol afgelopen jaar. Samen met Creative Gym en adverteerders verbeteren we de campagne creativiteit, en daarmee de effectiviteit. De formule blijkt succesvol, we hebben in totaal 350 man getraind en hebben samen al grote stappen gemaakt om retail media uitingen creatiever en effectiever te maken. Daarnaast blijkt het heel waardevol om zowel merken, mediabureaus als creatieve bureaus in de training bij elkaar te hebben. Lees hier meer over deze samenwerking!

4. SIS GenAI

Het SIS (Shopper Inside) platform heeft een nieuwe feature gekregen. Door middel van AI wordt de data doorvertaald naar concrete inzichten en groeikansen. Ideaal als je specifieke vragen hebt en minder tijd hebt om zelf gehele analyses te maken in het platform.

5. Opvallende campagnes en samenwerkingen

Er zijn natuurlijk tal van toffe en succesvolle campagnes geweest afgelopen jaar waar we samen met onze adverteerders hard aan hebben gewerkt! Een aantal campagnes die echt op zijn gevallen zijn natuurlijk Begin je Eigen Winkeltje, waar A-merken een mooie placement kregen in het AH winkeltje. Ook viel de Goed Ontbijt doet Goed campagne, in samenwerking met de marketing afdeling van Albert Heijn en Friesland Campina op. En een opvallende samenwerking nu is dat tijdens deze gezellige maand de muziek van Skyradio the Christmas station door de speakers klinkt in alle Albert Heijn winkels. Dank aan alle adverteerders die samen met ons mooie A-merk campagnes hebben opgezet afgelopen jaar!