Ga voor maximale zichtbaarheid met Zelf Service tijdens de feestdagen
Bereik meer tijdens de feestdagen
Om maximale sales te genereren, is goede zichtbaarheid voorafgaand aan Sint Maarten, Halloween, Sinterklaas, Kerst én Oud & Nieuw essentieel. Staan jouw Zelf Service campagnes al klaar?

Zelf Service tips
- Zet in op een omnichannel aanpak: Heb je instore campagnes gepland? Vergroot je bereik door deze te versterken met display advertising en Sponsored Products. Zo zorg je voor een consistente klantreis, zowel online als offline.
- Combineer guaranteed met auction campagnes: Wil je in bepaalde weken maximale zichtbaarheid? Plan dan guaranteed campagnes in voor die piekperiodes en vul deze aan met auction campagnes voor extra bereik en flexibiliteit.
- Target slim met Audiences: Altijd zichtbaar zijn bij je doelgroep? Zet een always-on auction campagne op gericht op je specifieke audience. Zo blijf je top of mind in Q4.
- Gebruik SIS – In SIS kun je checken wanneer jouw product op welk moment wordt gekocht. Stem hier je campagnes op af.
- Optimaliseer continu op performance: Monitor dagelijks je impressies, clicks en zoekwoorden. Analyseer welke banners, producten of keywords het beste presteren. Stuur daarop bij voor maximale conversie en zichtbaarheid.
- Maak je Innovatiebooster nóg effectiever met Sponsored Products: Wil je de zichtbaarheid van je producten verder vergroten? Zet dan ook Sponsored Products in. Daarmee ben je zichtbaar op relevante zoekopdrachten van klanten, precies op het juiste moment
- Beheer je budget strategisch: Zorg voor voldoende budget om zichtbaar te blijven tijdens drukke periodes. Merk je dat je weinig impressies krijgt? Overweeg dan je CPC, dagbudget of CPM iets te verhogen.
Tips voor Sponsored Products
1. Kies de juiste strategie
- Bestsellers: Deze producten doen het al goed bij je klanten. Door ze slim in te zetten, komen ze hoger in de zoekresultaten te staan.
- Nieuwe artikelen: Net nieuw in het assortiment? Geef ze een extra zetje in zichtbaarheid. Zo worden ze sneller gevonden én verkocht.
- Combineer NPD’s & bestsellers
Zet je volledige aanbod in een campagne. Zo krijgen al je artikelen de aandacht die ze verdienen én werk je automatisch aan een betere plek in de zoekresultaten.
2. Gebruik ons SP dashboard: Gebruik onze rapportages op campagne, product & keyword niveau om om meer inzicht te krijgen in je producten.
3. Optimaliseer keywords & categoriepagina’s: Verbeter je relevantie: pauzeer minder presterende keywords & categoriepagina’s en zet meer in op zoekwoorden die beter presteren. Heb je inspiratie nodig voor keywords & categoriepagina’s? Check dan even bij jouw ZSP consultant.
4. Houd je budget in de gaten: Als er veel traffic is, is je budget sneller op. Verhoog dan eventueel je daglimiet om de hele dag zichtbaar te zijn. Als je een budget alert hebt ingesteld, ontvang je op 80% van je dag & totaalbudget een mailtje.
Tips voor display campagnes
- Stel je doel scherp: Wil je awareness, overweging of directe verkoop? Kies dan de juiste placement.
- Test & leer vóór piekweken Probeer in oktober al A/B testcampagnes op te zetten met verschillende visuals zoals video v/s still, posities en biedingen.
- Audiences: Gebruik het AH Shopper Inside (SIS) platform om jullie groeikansen te definiëren. Bij welke doelgroep liggen de grootste kansen? Zijn het bijvoorbeeld gezinnen met kinderen, prijsbewuste kopers of A-merkkopers? Het ZSP biedt de mogelijkheden om te (A/B) testen en zo nodig bij te sturen.
- Experimenteer met frequentie: In het ZSP kun je nu op campagne- of line item niveau de contactfrequentie instellen. Bepaal hoe vaak iemand jouw uiting te zien krijgt, en ontdek wat het beste werkt voor jouw doelstellingen.