Online bereik van Retail Media bij Albert Heijn zichtbaar door toetreding tot NMO online

AH Retail Media Services wil transparantie bieden aan adverteerders en is toegetreden tot de marktstandaard NMO online (Nationaal Media Onderzoek). Door de toetreding is het voor adverteerders makkelijker om op onafhankelijke wijze bereik van online proposities in te zien en te vergelijken met andere media exploitanten. Daarnaast is het een mooie stap voor AH Retail Media Services voor de verdere professionalisering van het vakgebied retail media.

De cijfers van Albert Heijn worden vanaf juni in het overzicht van NMO Online opgenomen.

Retail media is sterk in opkomst en ontwikkelt zich snel tot een volwassen speler met digitale bereiksproposities voor adverteerders. Met een sterk track record in het bouwen van media proposities, sluit AH Retail Media Services zich naast Bol als eerste retailer aan bij NMO online.

AH Retail Media Services zit sinds begin 2023 in BRO Next voor het bereik van OOH schermen. Hierdoor kunnen adverteerders het bereik al vergelijken met andere OOH exploitanten.

Over NMO

Met het NMO wordt een gelijk speelveld gecreëerd voor alle exploitanten en ontstaat transparantie richting bureaus en adverteerders. In de toekomst wordt het via het NMO mogelijk om de media-inzet crossmediaal te vergelijken. Meer info daarover vind je op de website van het NMO.