Het algoritme van Sponsored Products

Hoe wordt bepaald of jouw advertentie wordt getoond?

Daarvoor gebruiken we een slim algoritme dat volgens een vast stappenplan werkt. Benieuwd hoe dat precies gaat? Hieronder leggen we het uit, zodat jij het maximale uit je Sponsored Products haalt.

Relevantie staat voorop
We willen dat elke shopper een prettige winkelervaring heeft. Daarom tonen we het meest relevante aanbod bovenaan de pagina.
Ons algoritme bepaalt welke producten het best aansluiten bij de zoekwoorden in jouw campagne. Daarbij kijkt het naar klik- en koopgedrag van klanten. Op basis van die data voorspellen we welke artikelen de grootste kans hebben om aangeklikt of gekocht te worden.

Ook je bod bepaalt de score

Door te bieden op een zoekwoord of categoriepagina maak je kans om door de veiling te komen. Je stelt een maximaal bod in en laat zo zien hoeveel je bereid bent te betalen per keer dat iemand op jouw product klikt. Een voordeel: je betaalt alleen wanneer iemand jouw product aanklikt.