Van start met Sponsored Products
Snel & gemakkelijk
Zelf een campagne opzetten? Dat regel je snel en gemakkelijk.
Om je op weg te helpen, hebben we de belangrijkste stappen en tips voor je verzameld. Zo start je sterk en haal je het maximale uit je Sponsored Products campagnes.
Waar is jouw Sponsored Product te zien?
Categoriepagina
Op de categoriepagina zien klanten alle artikelen binnen een specifieke productgroep, zoals frisdrank-sappen-water. Ze kunnen verder filteren op subcategorieën zoals cola, ice tea of water. Je herkent een categoriepagina aan het kruimelpad bovenaan, bijvoorbeeld: Home > Frisdrank-sappen-water > Cola.

Zo zet je je eerste campagne op
- Maak een nieuwe campagne aan via het blauwe plusje rechtsboven.
- Bepaal je strategie → lees hier meer over strategie.
- Stel looptijd, budget en maximale Cost per Click (CPC) in.
- Selecteer de producten die je in de campagne wilt inzetten.
- Voeg zoekwoorden toe aan je campagne.
Let op: je kunt alleen sponsoren op keywords waar je organisch vindbaar bent binnen de categorie of zoekterm. Samen met jouw Zelf Service Consultant kun je de beste zoekwoorden kiezen. - Start je campagne!
Heb je hulp nodig? Neem dan contact op met een SP consultant
Wat zijn de kosten van Sponsored Products?
Bij Sponsored Products betaal je alleen wanneer een shopper op jouw product klikt of het product toevoegt aan het winkelmandje. Het tonen van je advertenties is dus gratis. Als je een campagne opzet stel je in hoeveel je maximaal wil uitgeven, en hoeveel je maximaal per klik van een potentiële koper wil betalen. Zo heb je dus zelf de controle.
Albert Heijn werkt met floorprice differentiatie: dat betekent dat elke productcategorie een eigen minimale CPC (kosten per klik) heeft. Zo zorgen we voor een eerlijk en relevant biedingssysteem.