A/B tests

Optimaliseer banners en verhoog de engagement

Welke testen zijn mogelijk?

  • Test met 2 creatives op: CTA, Copy, Packshot, Bonus of Look&Feel​. Laat het verschillen op 1 variabele
  • Test met dezelfde creative op 2 verschillende Audiences​
  • Test met bewegend versus statisch beeld (mits de opmaak gelijk is)

Voorbeeldhypotheses

  • Focussen op actiemechanisme resulteert in meer clicks en conversies​
  • Een getargete Audience resulteert in meer clicks een conversies​
  • Afbeelden meerdere packshots resulteert in meer clicks en conversies​
  • Een branded design resulteert in meer clicks en conversies​
  • Vraag advies voor andere interessante hypotheses. Ook is er ruimte om zelf hypotheses te testen​

Resultaten

  • Er wordt gekeken naar significante verschillen op clicks en conversies​
  • Er wordt een vergelijking gemaakt met de categorie benchmark

Hoe zet ik een valide A/B test op?

Hou rekening met onderstaande punten om een valide AB-test op te zetten​

De voorwaarden

  • AB testing kan alleen op app posities
  • Een AB-test kan slechts op 1 variabele verschillen en mag niet verschillen op: positie of merk​
  • Minimaal 100.000 impressies per versie​

Overige punten om over na te denken

  • Stel vooraf een duidelijke hypothese op. En bepaal of het doel is om de clicks of conversies te verhogen. Of juist allebei.​
  • Bij voorkeur wordt een AB-test niet tegelijk ingezet met andere merkbanners in dezelfde week om mogelijke exposure aan andere banners te voorkomen.​
  • A/B testing op Search banners is nog niet mogelijk.​
  • Voor Managed campagnes kunnen alleen Audiences worden ingezet op de volgende posities: App Home, Bereikspakket en Offsite.

Heb je een vraag of wil je even samen kijken naar jouw AB test? Neem dan contact op met je contactpersoon. We helpen je graag verder!