Online display banners
Specificaties online display banners
Wij helpen je graag op weg met de opmaak van jouw online display banners. Op deze pagina vind je per middel de specificaties. Ook gelden er algemene verplichte richtlijnen voor alle online display banners. Lees de specificaties goed door, zodat jouw opmaak voldoet aan alle voorwaarden en goedgekeurd wordt.
Let op: we hebben nieuwe specificaties!
Vanaf week 2 in 2025 gelden onderstaande verplichte specificaties voor de volgende online display banners:
- Homepage banner app & web
- Bereikboosterpakket
- Allerhande online pakket
- Allerhande banner app & web
- Allerhande themapagina web
- Category landing (promobox)
Vanaf week 7 in 2025 gelden onderstaande verplichte specificaties voor alle online display middelen.
Download hier onze tips & tricks voor verschillende campagnedoelstellingen (zoals awareness en conversie).
Afbeelding:
- Achtergrond: Gebruik je eigen merkkleur of één van de pasteltinten van Albert Heijn. Vermijd AH-huisstijl kleuren zoals blauw, oranje of zeegroen.
- Tekst: Plaats geen tekst in de bannerafbeelding. Buttons zoals “Nieuw” of “Limited Edition” zijn toegestaan (beschikbaar hier). Het merklogo is ook toegestaan.
- Geen certificeringslogo’s zoals B Corp toevoegen.
- Geen modellen: Afbeelding mag geen mensen of dieren bevatten (uitgezonderd dieren op dierenvoedingverpakking).
Tekst – deze lever je apart aan!
- Taal: Nederlands. Met uitzondering van campagne- of merkslogans.
- Vermijd hoofdletters, uitroeptekens en trademarksymbolen.
- Bij winacties: communiceer ‘maak kans’, nooit ‘win’.
Actiecommunicatie:
- Alleen toegestaan in combinatie met AH-actieblok en de verplichte CTA: Geldig t/m [datum]. Bijv. “Geldig t/m 14 november”.
- Let op: het actieblok wordt linksonder apart ingeladen, plaats het blok niet in de afbeelding. Houd rekening met een safe-space voor het actieblok.
- Actie mechanisme dient bevestigd te zijn door de categorie van AH, ook voor online inzet. Bij wijzigingen direct contact opnemen.