Van start met display

Zelf een display campagne opzetten? Ga snel en gemakkelijk live!

Om je goed op weg te helpen, hebben we de belangrijkste stappen en handige tips voor je verzameld. Zo kun je direct aan de slag en het maximale uit je display campagnes halen.

Zet in 5 stappen jouw display campagne live

Play video

Maak e-learning

We raden je aan om de e-learning te maken, zodat je alle ins en outs weet over ZSP Display. Maak de e-learning en ontvang direct een certificaat!

Maak e-learning

Waar worden jouw display advertenties getoond?

Je displaycampagnes worden zichtbaar op strategische plekken binnen het digitale ecosysteem van Albert Heijn, zowel op web als in de app. Zo ben je aanwezig op de momenten die ertoe doen in de klantreis: van inspiratie tot aankoop.

Handig op te weten: je kunt search met audiences inzetten, dat betekent dat je gerichte zichtbaarheid hebt op basis van zoekgedrag en doelgroepsegmenten.

Posities op Ah.nl

  • Homepage – direct zichtbaar bij binnenkomst op ah.nl
  • Bonus regulier – tussen de reguliere Bonusaanbiedingen
  • Bonus Booster – prominente plek met extra aandacht voor je actie
  • Bonus highlight – uitgelichte positie op de Bonuspagina
  • Allerhande (zoeken) – bij zoekopdrachten binnen Allerhande

Posities in de AH App

  • Homepage – zichtbaarheid op de startpagina van de app
  • Bonus – tussen de Bonusaanbiedingen in de app
  • Allerhande (koken) – zichtbaar bij receptinspiratie en tijdens het koken

Meer impact maken?

Om meer impact te maken, kun je kiezen voor één van onze samengestelde pakketten. Hiermee ben je zichtbaar op meerdere plekken tegelijk – handig, effectief en schaalbaar.

Onze display pakketten

  • Bereik Booster pakket – maximale zichtbaarheid over meerdere posities voor brede awareness
  • Allerhande pakket – volledig gefocust op inspiratiemomenten rondom eten en koken
  • Bonus pakket – ideaal voor het uitlichten van prijs- of promotiegedreven campagnes

Stap voor stap je eerste campagne live!

Wil je de specificaties eerst lezen? Bekijk dan de specificatie pagina's en bereid je goed voor!

Eerste campagne opzetten

Eerste campagne opzetten

Zet je eerste campage op

Lees meer

  1. Log in op je account via https://zsp.ah.nl.
    Nog geen account? Meld je aan via dit formulier.
  2. Start een nieuwe campagne: Begin het proces van het creëren van een nieuwe campagne door te klikken op ‘create campaign’.
  3. Kies campagne type: Maak een keuze op basis van je doelstellingen. Je kunt kiezen tussen een "guaranteed" of "auction" campagne, afhankelijk van de aard van je advertentiecampagne en hoe je wilt concurreren voor advertentieposities → bekijk hier meer over strategie. (subpagina)
  4. Selecteer de Advertiser, Debtor en Brand.
  5. Geef je campagne een herkenbare naam. Dit helpt bij het organiseren en identificeren van je campagnes, vooral als je meerdere campagnes beheert.
  6. Voeg je PO nummer toe. Dit veld is niet verplicht en kan later nog geüpdatet worden. Let op: Zorg er wel voor dat er voor livegang een PO nummer is ingevuld zodat dit goed gaat met de facturatie van jouw campagne.
  7. Vul je campagne budget in voor een auction campagne. Dit is het maximale bedrag dat je wil uitgeven op campagne niveau. Voor guaranteed campagnes zijn de budgetten in de line-items leidend.
  8. Voeg optioneel een delivery limit toe voor je auction campaign. Dit is het maximale aantal impressies dat jouw campagne mag uitserveren binnen het gekozen tijdsinterval.
  9. Klik op ‘create campaign’.
Guaranteed line item aanmaken

Guaranteed line item aanmaken

Stap voor stap

Lees meer

  1. Klik op ‘Add line-item’
  2. Geef je line-item een herkenbare naam. Dit helpt bij het organiseren en identificeren van je line-items, vooral als je meerdere line-items hebt.
  3. Selecteer een start en een einddatum.
  4. Kies vervolgens een placement. De placements zijn losse posities binnen web en app of pakketten waarin meerdere posities worden gecombineerd. De weergegeven prijs is de vaste basisprijs die je betaalt per 1.000 impressies. Het kan voorkomen dat er een marktindex geldt voor de jouw gekozen periode.
  5. Voeg optioneel een audience toe.
  6. Bij het budget vul je het maximale budget in dat je wilt uitgeven. Vervolgens verschijnt de CPM prijs (incl. eventuele marktindex) in het CPM veld en worden de impressies die je met het budget en de CPM prijs kan behalen zichtbaar.
  7. Vervolgens klik je op save line-item om de line-item op te slaan. Als je nog een line-item toe wil voegen aan dezelfde campagne kun je het proces herhalen.
  8. Als jouw campagne helemaal compleet is, kan je jouw campagne indienen ter goedkeuring. Dit doe je door op ‘Submit campaign for approval’ knop te klikken. Jouw campagne gaat nu het goedkeuringsproces in. Dit kan maximaal 2 werkdagen duren.
  9. Indien we jouw campagne niet kunnen goedkeuren ontvang je feedback met de reden. Je hebt dan de mogelijkheid om je campagne en/of line-items aan te passen en dan nogmaals ter goedkeuring in te dienen.
  10. Elke line-item heeft ten minste een goedgekeurde creative nodig om er voor te zorgen dat hij impressies kan uitleveren. Zie ‘Creative toevoegen' voor meer uitleg.
Auction line item aanmaken

Auction line item aanmaken

Stap voor stap

Lees meer

  1. Klik op ‘Add line-item’
  2. Geef je line-item een herkenbare naam. Dit helpt bij het organiseren en identificeren van je line-items, vooral als je meerdere line-items hebt.
  3. Selecteer een start en een einddatum.
  4. Kies vervolgens een placement. De placements zijn losse posities binnen web en app of pakketten waarin meerdere posities worden gecombineerd. De weergegeven prijs is de floorprice per 1.000 impressies. Jouw bod moet minimaal gelijk zijn aan de floorprice.
  5. Voeg optioneel een delivery limit toe. Dit is het maximale aantal impressies dat jouw line-item mag uitserveren binnen de gekozen tijdsinterval.
  6. Voeg optioneel een User frequency cap toe. Dit is een maximaal aantal impressies binnen de gekozen tijdsinterval dat aan een user getoond mag worden.
  7. Voeg optioneel een audience toe.
  8. Bij het budget vul je het maximale budget in dat je wilt uitgeven. Let op: het campagne budget voor auction campagnes is leidend. Als de som van de budgetten op line-item niveau hoger is dan het campagne budget dan stopt de campagne met uitleveren als het campagne budget gehaald is.
  9. Vul vervolgen jouw bod in.
  10. Klik daarna op save line-item om de line-item op te slaan. Als je nog een line-item toe wil voegen aan dezelfde campagne kun je het proces herhalen. In tegenstelling tot guaranteed, geldt er voor auction line-items geen approval proces.
  11. Elke line-item heeft ten minste een goedgekeurde creative nodig om er voor te zorgen dat hij impressies kan uitleveren. Zie ‘Creative toevoegen' voor meer uitleg.
Creative toevoegen

Creative toevoegen

Zo doe je dat

Lees meer

Zo voeg je een image creative toe:

  1. Ga vanuit je campagne naar de creatives tab.
  2. Klik op ‘Add new creative’
  3. Kies het Creative template. Je hebt de keuze uit Native video banner of Native banner.
  4. Geef je creative een herkenbare naam. Dit helpt bij het organiseren en identificeren van je creatives.
  5. Selecteer de line-item(s) waar je jouw creative aan wilt koppelen. Let op: zorg ervoor dat jouw line-item een video banner placement bevat indien je hebt gekozen voor de Native video banner.
  6. Title: Zorg voor een aantrekkelijke en relevante tekst. De titel mag maximaal 38 karakters inclusief spaties bevatten. Zie de richtlijnen die gelden met betrekking tot teksten.
  7. CTA (Call to Action): Kies een call to action die het gewenste gedrag van je doelgroep aanmoedigt. De CTA mag maximaal 20 karakters bevatten. Zie de richtlijnen die gelden met betrekking tot teksten.
  8. Alt text Sticker Image: Vul hier een beschrijving in van het product en het actiemechanisme. Deze is beschikbaar voor mensen met een visuele beperking.
  9. Background Color: Dit veld vul je in als je kies voor render type packshot.  Kies een achtergrondkleur die past bij het visuele ontwerp van je advertentie. [link toevoegen naar pdf met kleuren] Selecteer de gewenste achtergrondkleur uit de beschikbare opties.
  10. Web Landing Page: Deze is verplicht als je de creative wilt koppelen aan een positie of pakket dat uitgeserveerd wordt op web. Je kunt kiezen 5 verschillende opties:
  1. Web Landing Parameter: Hierin vul je de parameter die achter de gekozen url komt of de volledige url is als je onder Web Landing Page hebt gekozen voor Full URL.
  1. App Landing Page: Deze is verplicht als je de creative wilt koppelen aan een positie of pakket dat uitgeserveerd wordt op app. Je kunt kiezen 3 verschillende opties:
  • Full URL: Bij deze optie vul je zelf een volledig app of web url in.
  • Search Page: Bij deze optie begint de app url met appie://zoeken?query=
  • Generic Path: Bij deze optie begint de app url met appie://
  1. App Landing Parameter: Hierin vul je de parameter die achter de gekozen url komt of de volledige url is als je onder App Landing Page hebt gekozen voor Full URL.
  • Bij de optie Full URL vul je de volledige url in. Deze kan je bijvoorbeeld gebruiken als je een non-endmic adverteerder bent.
  • Vul je ‘pindakaas’ in en heb je Search Page gekozen. Dan wordt jouw app url: appie://zoeken?query=pindakaas
  • Vul je ‘thema/gezondbroodbeleg-blog’ in en heb je Generic Path gekozen. Dan wordt jouw app url: appie://thema/gezondbroodbeleg-blog
  1. Bij de Native video banner vul je vervolgens de lengte in van de video onder video duration.
  2. Thumbnail: Dit is de afbeelding die in de banner zichtbaar is als de video klaar is met afspelen. Upload een JPG in dezelfde afmetingen als de videofile.
  3. Video file: Hier uploade je de de video file die je in de banner wilt laden. Deze mag max 5 mb zijn.
  4. Voor de Native banner kies je de Render type. Hier kies je welke afbeelding type je in de banner wilt gebruiken. Je hebt de keuze uit packshot of cover. Bij de packshot variant upload je een packshot en kies je een achtergrondkleu. Bij de cover variant upload je de gehele afbeelding.
  5. Packshot Image. (vul in bij de keuze voor rendertype Packshot) Voeg een transparante afbeelding (png) toe met een breedte van 756px en een hoogte van 552px.
  6. Sticker Image (optioneel bij zowel packshot en cover). Upload hier de bonus sticker die je wilt gebruiken. Je moet hiervoor gebruik maken van een standaard set aan beschikbare stickers. Deze zijn te vinden op: https://www.ahretailmediaservices.nl/documents/94/AH_Actiepanels.zip
  7. Cover Long Image (vul in bij de keuze voor rendertype Cover). Dit is de afbeelding die gebruikt wordt als je cover template hebt geselecteerd bij Render Type New Template. Deze afbeelding wordt zowel op Web als App gebruikt. Indien je een specifiek afbeelding voor App wilt gebruiken upload dan ook de Cover Short Image. Houd voor de Long Image rekening met de safe space. Zie template.
  8. Cover Short Image: Deze afbeelding is optioneel en wordt specifiek gebruikt op App.
  9. Klik op ‘Show preview’ als je een preview wilt zien van de banner. Let op: hiermee dien je de creative niet in ter goedkeuring.
  10. Klik op ‘Save & submit’ om jouw creative in te dienen voor goedkeuring. Je ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie.